Tahukah anda bahawa
DURIAN BELANDA
dikatakan mampu mengubati pelbagai jenis penyakit?

Antaranya ialah darah tinggi, kencing manis, gastrik, dan BANYAK LAGI!

Tujuan Laman Web ini

Tujuan utama laman web ini adalah untuk membolehkan kita berkongsi maklumat mengenai cara dan khasiat penggunaan durian belanda terutama dalam bidang rawatan masalah kesihatan. Melalui maklum balas daripada mereka yang telah mencuba rawatan menggunakan durian belanda, diharapkan kita dapat mengetahui apakah penyakit-penyakit yang berkesan dengan rawatan menggunakan durian belanda dan juga cara merawatnya.

Sekiranya anda tidak kenal dengan pokok durian belanda, sila klik di sini untuk pengenalan ringkas.

Kami tidak ada menghasilkan produk berkaitan durian belanda seperti pil dan sebagainya. Apa yang ingin kami utarakan di sini adalah penggunaan durian belanda (samada daun, buah dan sebagainya) secara semula jadi tanpa pemprosesan tambahan yang banyak.

Maka sekiranya anda mempunyai masalah kesihatan dan ingin mengetahui samada durian belanda boleh membantu, anda bolehlah merujuk kepada bahagian "Maklum Balas Pengguna" yang terdapat di tepi laman ini untuk mengetahui pengalaman mereka yang telah mencuba rawatan menggunakan durian belanda dalam menyelesaikan masalah kesihatan mereka.

Namun kami menyarankan anda berjumpa doktor terlebih dahulu terhadap setiap masalah kesihatan anda. Sekiranya rawatan doktor tidak berkesan juga, dan mungkin anda juga telah mencuba beberapa produk herba lain dan tidak berkesan, maka amat sesuailah untuk mencuba rawatan dengan durian belanda walaupun masalah kesihatan anda itu tidak tersenarai di bahagian "Maklum Balas Pengguna".

Untuk memastikan kesahihan fakta dalam maklum balas dari pengguna, semua maklum balas yang kami paparkan adalah dari kes yang kami sendiri telah saksikan atau rawatan yang dilapurkan telah kami cuba dengan kes yang kami sendiri saksikan.

Anda juga boleh merujuk di bahagian "Rencana & Perbincangan Global Mengenai Durian Belanda" yang terdapat di tepi laman ini (dalam Bahasa Inggeris).

Kami juga ada memaparkan cara membuat jus dari buah durian belanda yang sesuai bagi mereka yang ingin memakan buah durian belanda tetapi kurang menyukai rasanya. Juga ada kami paparkan cara membuat teh dari daun durian belanda yang mana kebanyakan rawatan menggunakan durian belanda adalah dengan cara meminum teh dari daun durian belanda.

Melalui teknologi terkini, sekarang tidak perlu lagi untuk mencari daun ataupun buah durian belanda untuk melakukan rawatan durian belanda. GRAVIOLA, produk ekstrak daun durian belanda dalam bentuk cecair yang boleh diminum dengan mencampurkan air sahaja. Untuk maklumat lanjut mengenai GRAVIOLA, sila klik di sini.

Kami berharap maklumat di laman web ini dapat memberikan banyak menafaat kepada anda.

Untuk sebarang pertanyaan ataupun cadangan, sila e-mel kan kepada kami di email_durianbelanda@yahoo.com atau hantar melalui Peti Cadangan yang terdapat di tepi laman ini

Khasiat Perubatan

Ramai yang tidak tahu bahawa daun dan buah durian belanda mempunyai banyak khasiat untuk kegunaan perubatan tradisional dan moden.

Penduduk di banjaran Andes membuat serbuk teh daripada daunnya untuk mengubati sakit kerongkong, cirit birit dan demam.

Bagi suku orang asli di Guyana, mereka mengatasi pelbagai penyakit seperti kencing manis, masalah jantung dan penyakit hati dengan membuat serbuk teh daripada daunnya. Mereka juga mengatasi masalah sakit sendi dan sengal-sengal anggota tubuh dengan mendapatkan minyak daripada daun yang masih muda.

Khusus bagi ibu yang baru melahirkan anak, wanita suku ini digalakkan memakan terus buahnya bagi meningkatkan pengeluaran susu badan di samping mengelakkan masalah ketegangan.

Kegunaan lain ialah sebagai ubat malaria dan ulser perut.

Dari segi perubatan moden, kajian mendapati bahan yang terkandung di dalam buah durian belanda ini boleh digunakan sebagai antibakteria, antikanser, antitumor, astrigen dan penyakit saraf.

Cara-cara Membuat Teh Daun Durian Belanda

Tujuan utama meminum teh dari daun durian belanda adalah untuk merawat pelbagai masalah kesihatan.

Walaupun keseluruhan bahagian durian belanda dikatakan mampu untuk merawat pelbagai masalah kesihatan, namun dari pengalaman kami, merawat dengan cara meminum teh dari daun durian belanda adalah cara yang paling berkesan terhadap kebanyakan masalah kesihatan, paling mudah disediakan dan boleh diambil oleh kebanyakan orang.

Melalui teknologi terkini, sekarang tidak perlu lagi untuk mencari daun ataupun buah durian belanda untuk melakukan rawatan durian belanda. GRAVIOLA, produk ekstrak daun durian belanda dalam bentuk cecair yang boleh diminum dengan mencampurkan air sahaja. Untuk maklumat lanjut mengenai GRAVIOLA, sila klik di sini.

Malah, sekiranya anda merujuk di bahagian Rencana & Perbincangan Global Mengenai Durian Belanda yang terdapat di tepi laman ini, anda akan dapati ada yang mendakwa telah sembuh dari masalah kanser dengan cara meminum teh dari daun durian belanda.

Ada yang berpendapat bahawa daun durian belanda yang terbaik untuk dijadikan teh adalah daun tua segar yang masih hijau. Namun dari pengalaman kami, ramai juga yang tidak sanggup meminumnya kerana rasanya yang kurang sedap.

Cara yang kami sarankan adalah dengan cara mengeringkan dahulu daun tua segar yang masih hijau tadi di dalam rumah selama 3 hari atau lebih, ia itu bukan di bawah sinaran matahari yang terus.

Contoh daun durian belanda yang kering dan sedia untuk digunakan sebagai teh adalah seperti gambar di bawah.


Contoh penyimpanan daun durian belanda untuk process pengeringan adalah seperti gambar di bawah. Letakkan di tempat yang kering dan bersih di dalam rumah anda.



Sebaiknya daun yang disimpan hendaklah digunakan dalam masa tidak lebih dari 40 hari selepas diambil dari pokoknya. Ini adalah untuk memastikan khasiatnya masih pada tahap yang diharapkan apabila digunakan.

Ada beberap cara untuk membuat teh dari daun durian belanda yang telah dikeringkan tadi. Cara di bawah adalah yang kami sarankan kerana ianya amat berkesan untuk merawat masalah kesihatan dan juga amat mudah disediakan.

Bahan-bahan: (untuk sekali minum untuk seorang)
1) 250 ml air minum.
2) 3 helai daun durian belanda yang telah dikeringkan.

Cara-cara:
1) Panaskan air minum hingga mendidih.
2) Bilas daun durian belanda yang hendak digunakan dengan air bersih untuk menanggalkan kotoran seperti habuk dan sebagainya.
3) Gunting halus (lebih kurang ½ cm lebar seperti gambar di bawah) daun durian belanda tadi dan masukkan ke dalam mug yang hendak digunakan.

4) Tuang air yang telah mendidih tadi ke dalam mug.
5) Biarkan teh sejuk / suam untuk diminum.

Untuk dos biasa, amalkan sekali sehari sebelum tidur malam.


Sekiranya anda mencuba untuk merawat penyakit seperti kanser, cuba amalkan 5 atau 6 kali sehari. Pada hari pertama, amalkan 2 atau 3 kali sehari kemudian tambah beransur-ansur. Anda juga mungkin berminat untuk mengikuti "Perbincangan 2" di bahagian Rencana & Perbincangan Global Mengenai Durian Belanda yang terdapat di tepi laman ini (dalam Bahasa Inggeris). NOTA: Kami tidak dapat memastikan kesahihan maklumat mengenai rawatan untuk kanser kerana kami belum pernah berjumpa dengan mana-mana orang yang telah mencubanya.

Kesan rawatan selalunya akan mula dirasai selepas 2 atau 3 hari. Kesakitan akan mula dirasai berkurangan. Jika kesakitan tiada perubahan selepas seminggu, rawatan ini mungkin tidak berkesan untuk penyakit yang dirawat.

Untuk masalah kesihatan yang tidak mempunyai rasa sakit yang jelas seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis, anda perlu memantau bacaan tekanan / kandungan gula dalam darah untuk mengetahui samada rawatan berkesan atau tidak.

Klik di sini untuk kembali ke Menu Utama

64 comments:

  1. Untuk darah tinggi dan kencing manis,berapa helai daun durian belada dan berapa kali minum satu hari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk darah tinggi dan kencing manis, melalui pengalaman kami, dos biasa sudah memadai, iaitu 3 helai daun durian belanda sekali sehari.

      Delete
  2. mseh ade jual daun durian bllanda tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kami masih menjual daun durian belanda. Terima kasih.

      Delete
  3. Untuk pesakit leukimia berapa dos yg diperlukan?nk cuba beri pada anak saya berumur 7tahun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh mulakan dengan meminum teh durian belanda sekali sehari (1 kali = 3 keping daun). Sekiranya ada tanda positif seperti mood pesakit dan selera makan bertambah baik, maka boleh tingkatkan berperingkat-peringkat sehingga 4 - 6 kali sehari sepanjang hari (diambil pagi, tengahari, petang dan malam).

      Delete
  4. kanser payudara , berapa helai perlu di rebus untuk sehari dan berapa kali meminumnya.TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada pendapat kami, secara umum untuk kanser, pesakit perlu mengambil sehingga 6 kali sehari sekiranya pesakit tidak mengalami sebarang kesan sampingan. 6 kali sehari X 3 keping daun sekali minum = 18 keping daun sehari. TQ.

      Delete
  5. saya dah 6 hari minum air rebusan durian belanda ni. alhamdulillah..sakit yg saya tanggung 24/7 semakin berkurangan seawal 2 hari saya minum. saya masih meneruskannya, syukurlah ramai yang membantu saya mendapatkan daunnya.
    *saya pesakit kanser payudara tahap 1, menolak utk dibedah. cuma menjalani rawatan kimoterapi shj. in

    in shaa allah, saya berazam utk terus merawat diri sehingga sembuh. doakan saya. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami doakan semoga anda sembuh segera.

      Nasihat tambahan dari kami:
      1. Kurangkan pengambilan lemak seperti minyak makan (apa jenis sekalipun), daging merah dan dan daging ayam komersial. Semua benda ni adalah baja kanser.
      2. Kurangkan pengambilan makanan yang telah diperoses seperti makanan dalam tin.
      3. Lebihkan pengambilan sayuran dan buah-buahan segar. Kalau boleh dimakan mentah (tidak dimasak) lebih baik.
      4. Selalu lakukan senamam mengikut kemampuan anda.

      InshaAllah.

      Delete
    2. EJ nnti tlg update selalu yer..

      Delete
    3. Apa khabar EJ sekarang? Mudah2an sudah pulih & sihat. Semoga sentiasa dalam rahmat Allah.

      Delete
    4. assalamualaikum.untuk pengetahuan EJ sudah kembali menemui penciptanya pada awal tahun(january 2 atau 3 haribulan satu).saya mendapat blog ini setelah mencari perubatan alternatif untuk kencing manis.alfatihah untuk arwah

      Delete
  6. Kalau kanser prostat mcm mana pengambilan ye

    ReplyDelete
  7. salam untuk ibu mengandung boleh tak minum air ni?

    ReplyDelete
  8. Macam mana utk beli daun ni dgn anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gunakan borang online atau hantar email kepada kami email_durianbelanda@yahoo.com

      Delete
  9. saya pernah mengalami spt saudari ej saya mengamalkan daun dan buah durian belanda termasuk makan biji aprikot alhamdulilah ia susut dengan sendiri tiada bengkak pada payudara atau sakit

    ReplyDelete
  10. Untuk EJ,Ogos10.2013 at 1:37 AM - Sayur yang paling berkesan adalah bayam duri, bayam ini tumbuh sendiri dikawasan tidak berair, amalkan 3hari sekali disamping amalan daun DB yang dilakukan ..InshaAllah.

    ReplyDelete
  11. Saya mengalami bengkak kelenjar di tulang selangka. Bagaimana aturan minumnya? Berapa helai perlu direbus? Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk sekali minum gunakan 3 helai. Untuk masalah kesihatan selain kanser, sekali sehari sudah memadai. Sekiranya berkesan, anda akan rasai kesan positif dalam 2 atau 3 hari.

      Delete
  12. As slm. Kalu dh kanser paru-paru tahap 4, baru lepas bedah buang batu karang d buah pinggang kiri n di perut serta ada penyakit Darah Tinggi n Kencing Manis. Berape helai perlu direbus bagi sekali minum? Berape kali minum dlm sehari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Untuk sekali minum gunakan 3 helai. Mulakan sedikit dulu - sekali sehari. Kalau ada perubahan positif, tambah berperingkat hingga max 6 kali sehari - untuk kanser sahaja. Untuk pesakit yang tiada kanser, sekali sehari sudah memadai.

      Delete
  13. Bolehkah amalkan meminum air ini walaupun tidak mengalami sebarang penyakit hanya untuk pencegahan dan kesihatan badan?

    ReplyDelete
  14. Bagaimana caranya sekiranya sedang makan ubat hospital?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari pengalaman kami, boleh, tiada masalah. Cuma sebaiknya, jarakkan masa (1 atau 2 jam) antara makan ubat hospital dan durian belanda.

      Delete
  15. Boleh tak daun ni direbus tanpa mengeringkannya dahulu? Klu boleh, bgmn caranya ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Caranya sama sahaja. Cuma rasa teh nya mungkin tak ramai yang sanggup minum.

      Delete
  16. Bagaimana bagi mereka yg mengamalkan mengambil madu lebah setiap hari. Bolehkah mengmbil teh daun durian belanda bersama.

    ReplyDelete
  17. klu ada fibroid boleh amalkn x minum daun durian belanda nie

    ReplyDelete
  18. Sy ibu mgandung 5bln.ank yg sy kandungkan mgalami tumor dihujung punggung.blhkah sy makan atau minum khasiat dr buah durian belanda ini.

    ReplyDelete
  19. sangat bermanfaat...tak sangka daun durian belanda juga boleh dimakan/minum.

    Ketahui pelbagai kelebihan teh hijau untuk kita.

    terima kasih admin untuk artikel bermanfaat ini.

    ReplyDelete
  20. saya mengidap kanser rahim tahap 3 masih boleh ambil teh INI Dan berapa helai sehari

    ReplyDelete
  21. Saya kisar daun segar ini dgn ulam pegaga,tambah air dan minum.sedap! Cuba lah.

    ReplyDelete
  22. artikel yg sngt bermanafaat.Utk pengidap batu hempedu brp helai perlu direbus/rendam.dn brp kali sehari perlu diminum.terima kasih.

    ReplyDelete
  23. Adakah daun ini boleh menyembuhkan penyakit leukemia?

    ReplyDelete
  24. salam kekawan,saya mengalami sakit sendi tengkok terasa sengal2 dan sakit berdenyut2,setelah beberapa minggu memakan pucuk durian belanda setiap pagi,alhamdulillah dengan izinNya sakit itu hilang dengan sendirinya.tq

    ReplyDelete
  25. salam sejatera ...pa betul ke pucuk daun durian belanda dapat membantu menguatkan rahim wanita yang sering mengalami keguguran

    ReplyDelete
  26. SALAM sejahtera ..Bagi pesakit batu karang boleh juga kah minum teh daun belanda ini? Tq ..

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum...

    sepupu sy alami kanser tahap 4 dan kritikal, baru tadi kami bawa pegi ke hospital ...lepas Dr check, Dr kata susah sembuh...agaknya berapa banyak dos sehari daun durian belanda dan buah durian belanda yg patut sepupu sy amalkan ...kami berikhtiar hanya Allah yg maha menyembuhkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam.
      Ikhtiar terbaik terkini ialah dengan mangambil ekstrak daun durian belanda @ GRAVIOLA. Ianya inshaAllah amat berkesan untuk merawat kanser. Maklumat lebih lanjut ada terdapat di laman web ini.

      Delete
  28. Assalamualaikum, saya cadangkan buat peringkat awal kena minum 5 atau 6 kali sehari tapi tak perlu minum banyak mmemadai 3 atau 3 tegok sekali minum.....mudah2an sembuh. Byk kan berdoa....

    ReplyDelete
  29. Assalam, bagus la blog ni, byk info. Saya nk tanya, klau untuk masalah buah pinggang, apa cara terbaik untuk ambil ubat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam.
      Ikhtiar terbaik terkini ialah dengan mangambil ekstrak daun durian belanda @ GRAVIOLA. Sudah ada pesakit buah pinggang yang mencuba dan menampakkan kesan positif. Maklumat lebih lanjut ada terdapat di laman web ini.

      Delete
  30. aslm, bagaimana pengambilannye untuk mengurangkan asid urik tuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam.
      Kita sarankan cuba ambil GRAVIOLA.
      Terima kasih.

      Delete
  31. Jikalau resdung bagaimana pula cara minum teh daun durian belanda ni...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sarankan cuba ambil GRAVIOLA.
      Terima kasih.

      Delete
  32. CUCU SAYA ADA KETUMBUHAN YANG DR KATA BUKAN KANSER DI PAYUDARA UMUR BARU 15TAHUN DAN X PERLU DIBEDAH BOLEH KE SAYA BERI DIA MINUM GRAVIOLA NI XDE KE KESAN SAMPINGAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba GRAVIOLA.

      Seorang pelanggan kami ada CYST (ketumbuhan bukan kanser) kat payudara, doktor pantau kalau terus membesar nak kena bedah. Setelah cuba GRAVIOLA, CYST tersebut dah terasa mengecil.

      Delete
  33. Assalammualaikum...daun durian belanda bleh tak kalau di blender halus dan disaring pastu minum airnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam.

      Kita tak galak guna daun durian belanda kerana ia ada toksik semulajadi yang boleh buat kesan sampingan. Kita syor guna Graviola, ekstrak asli daun durian belanda tapi toksik nya telah dikeluarkan.
      Terima kasih.

      Delete
  34. Assalamualaikum, dimana boleh dptkan graviola ni

    ReplyDelete
  35. Utk gastric, sakit2 badan, sakit kepala, angin byk dlm badan n low hb brapa helai daun diperlukan n brapa kali sehari. Mohon Bantu...tk

    ReplyDelete
  36. Buah durian belanda tinggi potasium adakah daunnya juga tinggi dengan potasium

    ReplyDelete
  37. Untuk penyakit buasir boleh ke?

    ReplyDelete
  38. assalamualaikum tuan.. adakah air rebusan daun durian belanda ini sesuai untuk yang mempunyai masalah radang pada sendi lutut.. kalau sesuai kadar&kuantiti pengambilannya macam mana tuan? terima kasih

    ReplyDelete
  39. Kalau daun fresh di rebus boleh x?

    ReplyDelete

Beli GRAVIOLA - Ekstrak Asli Daun Durian Belanda

Untuk penghantaran di dalam Malaysia sahaja.

Untuk membeli, sila hubungi kami melalui WhatsApp di +6017-4776591.
Akaun kami di MAYBANK ialah 514413112905 DURIANBELANDA DOT COM

Cara membuat pembelian:
1. WhatsApp kepada kami bilangan botol Graviola yang hendak dibeli
2. Kami akan maklumkan kepada anda jumlah kos
3. Buat pembayaran jumlah kos ke akaun Maybank kami
4. WhatsApp kepada kami Nama dan alamat penghantaran
5. Kami akan hantar pesanan anda menggunakan Pos Laju dan maklumkan kepada anda Tracking ID

Untuk penghantaran di Lembah Kelang, kami juga boleh hantar secara Cash On Delivery (COD). Untuk perkhidmatan ini, sila berhubung terus dengan En Bukhari melalui WhatsApp di 012-3893697.

Sebotol GRAVIOLA mengandungi 500ml Ekstrak Asli Daun Durian Belanda. Harga sebotol RM45 sahaja.

Harga Pos Laju untuk penghantaran dalam Semenanjung Malaysia (bermula 15 Okt 2016):
  • 1 botol RM9
  • 2 botol RM12
  • 3 botol RM15

Harga Pos Laju untuk penghantaran ke Sabah / Sarawak (bermula 15 Okt 2016):
  • 1 botol RM14
  • 2 botol RM22
  • 3 botol RM30

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai GRAVIOLA, sila klik di sini.


Ciri-ciri daun yang terpilih untuk pembuatan GRAVIOLA adalah seperti berikut:

1. Daun matang yang segar dan hijau. Contoh daun durian belanda segar adalah seperti gambar di bawah.



2. Diambil dari tanaman di Malaysia yang tidak menggunakan sebarang racun serangga atau baja kimia.

3. Daun yang terpilih dan sempurna iaitu bebas dari gigitan serangga, koyak dan sebagainya.

4. Daun segar terpilih kemudian dikeringkan melalui proses semulajadi. Contoh daun durian belanda yang telah dikeringkan adalah seperti gambar di bawah.

NOTA: Daun yang segar perlu dikeringkan supaya boleh disimpan lama.



5. Daun durian belanda yang telah dikeringkan tadi akan dihantar ke kilang untuk pembuatan GRAVIOLA melalui proses ekstrak secara saintifik.

Klik di sini untuk kembali ke Menu Utama.